Warhammer 40k
Age of Sigmar
Conquest
A Song of Ice and Fire
Bogowie Wojny: Lee
Bogowie Wojny: Togo
Bolt Action
Team Yankee
Argatoria
Warhammer 40k
Age of Sigmar
Conquest
A Song of Ice and Fire
Bogowie Wojny: Lee
Bogowie Wojny: Togo
Bolt Action
Team Yankee
Argatoria
Waluta

BW: Togo - Podręcznik Kapitana

Dostępność: przedsprzedaż - premiera czerwiec 2024
Wysyłka w: po skompletowaniu zamówienia
Cena: 129,00 zł 129.00
ilość szt.
Zyskujesz 6 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: GM Boardgames
Kod produktu: GMT-RB-001PL

Opis

BOGOWIE WOJNY: TOGO

O godzinie 14.05 lokalnego czasu admirał Togo nakazał ostry zwrot w lewo aby przeciąć szyk nieprzyjaciela. Mikasa i pozostałe pancerniki rozpoczęły niebezpieczny manewr pod ogniem rosyjskiej floty. Każdy z nich w momencie zwrotu był narażony na ogień całej rosyjskiej eskadry. Minuty dłużyły się w przerażającym napięciu…

Jednakże Rosjanie strzelali bardzo niecelnie. Gdy tylko Japończycy zakończyli swój manewr cała rosyjska flota była wystawiona jak na talerzu. O 14.10 Mikasa otworzyła ogień.

Pogoda była dobra, choć fale wysokie.

Bogowie wojny: Togo to system historyczny przenoszący nas w czas bitew morskich od XVIII do początku XX wieku. Gracze będą mogli dowodzić żaglowcami w bitwie u przylądka St. Vincent, czy pod Trafalgarem, okrętami pancernymi w bitwie pod Hampton Roads, czy pancernikami w bitwie pod Cuszimą. Będą też mogli się przekonać co by się stało, gdyby stary żaglowiec spotkał na swojej drodze nowoczesny okręt pancerny…

Głównym założeniem jest to, iż ma ona być szybka i łatwiejsza od BW: Lee.

Zasady są skalowalne i złożone z dwóch części: zasad podstawowych i zaawansowanych. Możliwe będzie granie pojedynczym okrętem, wtedy starcia będą szybkie niczym brytyjskie niszczyciele, albo i całymi flotami, podzielonymi na kilka eskadr. Zasady zaawansowane obejmą m.in. dowodzenie całymi eskadrami okrętów, szyki, wpływ admirałów na podległe im jednostki itd. Nie będzie ich trzeba używać w grze, w które walczyć będzie tylko kilka okrętów.

Bardzo ważnym elementem gry są rozkazy, co jest typowe dla całej serii Bogowie wojny. Zostały one dostosowane do specyfiki walk na morzu i głównych założeń gry. Gracze przydzielają z góry po dwa rozkazy dla każdego swojego okrętu (lub w wersji zaawansowanej zasad – dla każdej eskadry), co oznacza, że koniecznym stanie się przewidywanie ruchów przeciwnika i odpowiednie planowanie. Okręty w rzeczywistości posiadają bowiem swoją inercję, wykonanie zwrotu, czy zmiana prędkości zajmują dużo czasu. Rozkazy dotyczą właśnie obranego kierunku pływania oraz prędkości.

Podobnie, jak w pozostałych grach z serii używać będziemy kostek k6, gdzie wynik 4+ będzie oznaczał sukces, a wyrzucenie “6” spowoduje wywołanie specjalnych efektów. Ważnym czynnikiem będzie również pancerz i jego zdolność przebijania przez artylerię okrętową. Nie wystarczy tylko trafić w przeciwnika, trzeba też przebić się przez jego opancerzenie.

Zasady te umożliwią kompatybilność Togo z inną, powstającą grą z serii bogowie wojny – BW: Grant, która wprowadzi zasady oblężeń i walk w fortach. Wasze ciężkie armaty będą mogły zrównać umocnienia przeciwnika z ziemią, chyba, że… to przeciwnik zatopi wasz okręt.

Na koniec kilka słów o ruchu okrętów. Będzie on wykonywany za pomocą dwóch specjalistycznych miarek. Pierwsza posłuży do odmierzania prędkości okrętu, druga zaś do określenia przepłyniętej odległości i ewentualnych zwrotów. Kształt tej drugiej umożliwia wykorzystanie w grze modeli na podstawkach o różnej długości.


Więcej o samej grze jak i wszelkie poradniki czy aktualizacje zasad znajdziecie na stronie:

http://www.gmboardgames.com/blog/bogowie-wojny-togo/

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl